درمان سوختگی در خانه

درمان سوختگی در خانه | با پماد گیاهی

درمان سوختگی در خانه

درمان قطعی سوختگی و از بین بردن جای سوختگی در منزل

جای سوختگی یا اسکار سوختگی زمانی بروز پیدا می‌کند، که یک قسمت از پوست بدن می‌سوزد. اگر سوختگی فقط لایه سطحی پوست را درگیر کند، اثر آن بعد از مدتی خود به خود محو می‌شود. اما اگر سوختگی به لایه‌های زیرتر نیز نفوذ کند، جای سوختگی بر روی پوست باقی می‌ماند. در این صورت لازم است اقداماتی برای از بین بردن جای سوختگی انجام دهید.

چگونه در خانه میتوان از شر زخم های سوختگی خلاص شد ؟

در طول زندگی اتفاقات خطرناک بسیاری ممکن است برای انسان اتفاق بیفتد. یکی از دردناک‌ترین اتفاقات سوختگی است. سوختگی دلایل مختلفی همچون آب جوش،‌ بخار آب،  روغن داغ،‌ آتش و غیره دارد. شخصی که دچار چنین حادثه‌ای می‌شود، درد زیادی را تحمل می‌کند. هرچند که این درد، بسته به‌شدت سوختگی، میزان متفاوتی دارد،‌ اما موقتی است. آنچه از سوختگی تا سال‌های سال باقی می‌ماند، جای آن است که زیبایی شخص را از او می‌گیرد. ازاین‌رو بسیاری اقدام درمان جای سوختگی می‌کنند.

کرم ترمیم کننده گیاهی یاس

285,000 تومان

این کرم تماما از مواد گیاهی ساخته شده و بدون مواد افزودنی میباشد.

این کرم توسط یکی از بهترین اساتید طب سنتی در مشهد تهیه شده است.

با استفاده از این کرم در عرض 3 ماه میتوانید جای زخم شدید ترین لک ها و جای سوختگی را از بین ببرید.

اگر در عرض 3 ماه جای زخم شما از بین نرفت تمامی مبلغ پرداختی شما عودت میگردد بدون هیچ قید و شرطی

افزودن به سبد خرید

انواع روش های خانگی درمان سوختگی در منزل :

عسل درمانی :

این ماده طبیعی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود در رفع اثرات سوختگی و زخم، عالی عمل می‌کند. عسل علاوه بر خاصیت مرطوب‌کنندگی، عملکرد قابل توجهی در ترمیم سلول‌های پوستی دارد. عسل با قابلیت ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری خود، در شفای سوختگی و از بین بردن اسکار سوختگی روی پوست نقش دارد.

آب لیمو و گوجه فرنگی :

هر دو می توانند به آرامی پوست مرده را از بین ببرند و به جوان سازی پوست کمک کنند. لیمو دارای خواص اسیدی است، که به طور طبیعی جای زخم ها را روشن می کند. آب گوجه فرنگی تازه یک عامل سفید کننده طبیعی است و به طور طبیعی علائم سوختگی را درمان می کند. چگونه می توانید از آنها استفاده کنید:

  • سوختگی را با آب سرد (دمای اتاق) بشویید.
  • شما به دو دستمال تمیز، لیمو تازه و کمی آب گوجه فرنگی تازه نیاز دارید.
  • سوختگی ابتدا باید با آب سرد به طور کامل شستشو داده شود.
  • حالا، دستمال مرطوب را بر روی سوختگی برای چند ساعت قرار دهید.
  • در عین حال، کمی آب لیمو تازه رویش بریزید.
  • حالا، دستمال مرطوب دیگر را با آب لیمو تازه مرطوب کنید و به آرامی روی سوختگی قرار دهید.
  • پس از خشک شدن محل، باید کمی آب گوجه فرنگی تازه را روی محل سوختگی بزنید.
  • به دلیل اثر قوی سفید کنندگی طبیعی اش می توانید از دست نشانه های سوختگی در چند روز آینده خلاص شوید.
  • این روش را دوبار در روز به صورت مرتب تکرار کنید، تا از دست نشانه های سوختگی خلاص شوید.
  • اینجاست که خاصیت سفید کنندگی آب لیمو می تواند به کاهش زخم ها و علائم آکنه کمک کند.

ماساژ آلوئه‌ورا :

برای پوستی که سوخته است، ضروری است که با موادی تغذیه شود که به کاهش التهاب، کاهش دما و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که در نتیجه سوختگی ایجاد می‌شود، کمک ‌کند. به همین دلیل است که آلوئه ورا برای سوختگی استفاده می‌شود.

کافی است چند شاخه آلوئه‌ورا تهیه کرده و بعد از برداشتن لایه ضخیم رویی، ماده ژل مانند داخل آن را بردارید. این ماده را دو بار در روز و به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بر روی جای سوختگی ماساژ داده و سپس با آب سرد بشویید.

استفاده از روغن بادام یک روش عالی برای از بین بردن سوختگی :

به آرامی زخم را با روغن بادام ماساژ دهید. ماساژ زخم دو بار در روز کمک خواهد کرد تا به تدریج زخم کوچک شود، بادام برای موهای شما نیز مناسب است.

روغن کنجد :

این محصول سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. یعنی هرگونه اثر سوختگی و زخم با استفاده از روغن کنجد به سرعت خنثی می‌شود. روغن کنجد با وجود ترکیباتی مانند؛ اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک، اسید اولئیک و اسید استئاریک؛ به از بین بردن جای سوختگی، بازسازی سلول‌های پوستی و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند.

روغن زیتون :

ترکیباتی مانند اسیدهای چرب امگا ۳ که به طور طبیعی در روغن زیتون یافت می‌شوند، خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این اثرات می‌تواند در به حداقل رساندن آسیب‌ها و سرعت بخشیدن به مراحل بهبود زخم کمک کند. قابلیت روغن زیتون برای از بین بردن اثرات سوختگی به اندازه‌ای است که مصرف خوراکی آن نیز باعث بهبود سریع‌تر هرگونه اثر سوختگی می‌شود.

پوست سیب زمینی :

آنها رطوبت را فراهم می کنند و همچنین دارای خواص ضد باکتریایی هستند، که در بهبودی زخم کمک می کنند.

پزشکان دریافتند که پوست های سیب زمینی برای سوختگی های جزئی بهتر از پمادهای معمولی کار می کنند.

پوست سیب زمینی را بکنید و آنها را روی محل سوختگی قرار دهید.

حتی می توانید آنها را در اطراف محل سوختگی، مانند یک باند استفاده کنید تا باعث تسکین درد نیز شود.

صابون زردچوبه :

زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که محصولات آن نیز خواص آنتی‌اکسیدانی دارند. صابون زردچوبه به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد زردچوبه، علاوه بر خواص آنتی‌اکسیدانی، قابلیت ضدعفونی‌کننده نیز دارد. به این ترتیب استفاده از این محصول می‌تواند جای سوختگی را به روش کاملا طبیعی شستشو داده و حتی ترمیم کند.

درمان سوختگی در خانه – درمان سوختگی دست –  درمان سوختگی دست در خانه – برای سوختگی دست چی خوبه  – درمان سوختگی با آب جوش – درمان سوختگی پا – درمان سوختگی در خانه سریع –  درمان سریع سوختگی – برای سوختگی دست چی خوبه درمان خانگی – درمان سوختگی در خانه با آب جوش – درمان سوختگی انگشت دست – درمان سوختگی با قابلمه داغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *